З 6 по 17 червня 2012 року відбулася ХІ Міжнародна молодіжна релігієзнавча літня школа "Вайшнавська традиція крізь століття", яка проходила у трьох містах України, а саме: у Києві, Дніпропетровьку та Донецьку.

Організаторами школи виступили МГО "Молодіжна асоціація релігієзнавців", Інститут філософської освіти і науки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова та Донецька обласна молодіжна асоціація релігієзнавців. Також співорганізаторами виступили Академія свідомості Крішни у Києві, Міжнародне товариство свідомості Крішни у Донецьку, Навчально-освітній центр "Веданта" у Дніпропетровську, Теологічна академія свідомості Крішни у Дніпропетровську.

Метою школи було створити можливості для обміну досвідом між дослідниками вайшнавізму в Україні і поглиблення знань молодих людей про традицію Вішнуїзму. Заходи школи відбулися в різних містах, щоб дати учасникам найбільш повну уяву про цю традицію та його становище в сучасній Україні.

У рамках школи було проведено презентації наукових досліджень учасників, лекції, майстер-класи, тематичні опитування, екскурсії і зустрічі із представниками вайшнавізму.

15 червня 2012 року учасники школи взяли участь в роботі круглого столу на тему "Традиційна ведична культура в сучасному світі".
Безпосередньо організаційними питаннями школи займалися Євген Смітський та Анна Марія Басаурі Зюзіна

Завантажити для ознайомлення:
Інформаційний лист (українською мовою)
Інформаційний лист (російською мовою)
Інформаційний лист (англійською мовою)
Програму заходів (українською мовою)
Програму заходів (російською мовою)

Опубліковано в Діяльність
Четвер, 17 січня 2013 14:12

Міжнародні літні школи

Перші чотири школи були проведені Центром релігійної інформації та свободи Української асоціації релігієзнавців (виконавчий директор професор Людмила Филипович) спільно з Відділенням релігієзнавства Інституту філософії імені Г.С. Сковороди НАН України:

2001  Міжнародна молодіжна літня школа релігійної толерантності  проходила на базі Українського гуманітарного інституту (навчальний заклад Церкви адвентистів сьомого дня) у смт. Буча (Київська обл.).
2002  II Міжнародна молодіжна літня школа релігійної толерантності – проходила р. Ласпі (Крим) і була присвячена мусульмано-християнським відносинам.
2003 – III Міжнародна молодіжна літня школа релігійної толерантності – проходила в м. Трускавець (Львівська обл.) І була присвячена християнському екуменізму.
2004 – IV Міжнародна молодіжна літня школа релігійної толерантності – проходила в м. Київ і була присвячена проблемі розмежування і взаємодії світського і релігійного.

Наступні школи вже називалися «Міжнародні молодіжні релігієзнавчі літні школи (ММРЛШ)» і були організовані Молодіжною асоціацією релігієзнавців.

2006 – V ММРЛШ «Релігійна та світська освіта: проблема співіснування» – проведена в смт. Літки (Київська обл.). Школа відбулася за підтримки Головного управління у справах сім'ї та молоді Київської міської державної адміністрацією (КМДА). За результатами роботи школи були видані наступні матеріали: Релігійна й світська освіта в Україні: проблема співіснування. Матеріали Міжнародної Молодіжної літньої школи / Ред. О.Дзюба, В. Кришмарела, В. Хромець. – К, 2006. – 80 с.

2007 – VI ММРЛШ «Іудаїзм: сутність, історія та сучасні виміри» була проведена в м. Київ. Школа відбувалася за підтримки Головного управління у справах сім'ї та молоді КМДА, Об'єднаної єврейської громади України, Міжнародного центру толерантності, Єврейського фонду України. За результатами роботи школи були видані наступні матеріали: Іудаїзм: сутність, історія, Сучасні виміри. Матеріали VI Міжнародної Молодіжної релігієзнавчої літньої школи. / Наук. ред. А.М. Басаурі Зюзіна, О.С. Кисельов. – К, 2008. – 150 с.

2008 – VII ММРЛШ «Іслам: історія, сутнісні виміри та сучасні тенденції» була проведена в м. Київ і в м. Сімферополь спільно з Міжнародною молодіжною громадською організацією «Академія миру та розвитку» та за підтримки Головного управління у справах сім'ї та молоді КМДА, МАГО «Альраїд», РУНМОУ «Київський муфтіят», Інституту філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (ІФОН НПУ імені М.П. Драгоманова). За результатами роботи школи були видані наступні матеріали: Іслам: історія, сутнісні вимірі та Сучасні Тенденції. Матеріали VII Міжнародної Молодіжної релігієзнавчої літньої школи. / Наук. ред. Л.Д. Владиченко, Т.В. Хазир-Огли. – К, 2008. – 291 с.

2009 – VIII ММРЛШ «Католицтво: традиція і сучасність» була проведена в Києві, Львові, Кракові та Римі (Ватикані) спільно з Інститутом релігійних наук св. Томи Аквінського в Києві. За результатами роботи школи були видані такі матеріали: Католицизм: Традиція й сучасність. Матеріали VIIІ Міжнародної Молодіжної релігієзнавчої літньої школи. / Наук. ред. Л.Д. Владиченко, В.Л. Хромець. – К, 2010. – 354 с.

2010 – ІХ ММРЛШ «Віра багаї: віровчення і практика» була проведена в Києві, Стамбулі (Туреччина) і Хайфі (Ізраїль) спільно з ІФОН НПУ імені М.П. Драгоманова та Інститутом вивчення глобального процвітання (Нью-Йорк, США). За результатами роботи школи були підготовлені до друку такі матеріали: De Religione. – Вип. 1: Віра багаї: віровчення і практика. – К, 2012 ..

2011 – Х ММРЛШ «Вселенське православ'я: єдність у різноманітті» була проведена в Києві, Чернігові, Чернівцях та Почаєві. Співорганізаторами школи виступили ІФОН НПУ імені М.П. Драгоманова, Київська духовна академія і семінарія, Міжнародна молодіжна громадська організація «Академія миру та розвитку» за підтримки Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича та Чернігівського національного педагогічного університету ім. Тараса Шевченка. Матеріали школи готуються до друку.

2012 – ХІ ММРЛШ «Вайшнавістська традиція крізь століття» була проведена в Києві, Дніпропетровську та Донецьку спільно з ІФОН НПУ імені М.П. Драгоманова, Донецькою обласною молодіжною асоціацією релігієзнавців, Інститутом філософії імені Г.С. Сковороди НАН України, Теологічною академією свідомості Крішни в Дніпропетровську і за підтримки Київської духовної академії свідомості Крішни в Україні, Міжнародного товариства свідомості Крішни в Донецьку, Навчально-освітнього центру «Веданта» в Дніпропетровську, Харківського банківського інституту Української академії банківської справи Національного банку України та Харківського державного університету харчування та торгівлі. Матеріали школи готуються до друку.

Крім цього Молодіжна асоціація релігієзнавців провела:

  • 2010 – Міжнародна молодіжна релігієзнавча школа з юдаїки – проходила в Києві та Умані. Школа була проведена спільно з Міждисциплінарною сертифікатною програмою з юдаїки Національного університету «Києво-Могилянська академія» та Державним історико-архітектурним заповідником «Стара Умань». За підсумками школи було видано: Юдаїзм: Дослідження Історії та віровчення. Матеріали Міжнародної Молодіжної релігієзнавчої школи з юдаїкі / Наук. ред. А.М. Басаурі Зюзіна, В. В. Черноіваненко, – К, 2011. – 256 с.
  • 2011 – Міжнародна зимова релігієзнавча школа «Феноменологія релігії: між сакральним і профанним» в м. Донецьк спільно з факультетом філософії і релігієзнавства і Центром релігієзнавчих досліджень та міжнародних духовних стосунків Державного університету інформатики і штучного інтелекту, Донецької обласної молодіжної асоціації релігієзнавців, філософським факультетом Московського державного університету імені М.В. Ломоносова та за підтримки журналу «Релігієзнавчі дослідження» (Москва). За результатами роботи було видано збірник: Феноменологія релігії: між сакральним і профанним. Матеріали Міжнародної зимової релігієзнавчої школи. / Наук. ред. А.В. Білокобильський, О.С. Кисельов. – Донецьк: Донбас, 2011. – 171 с.
  • 2011 – Друга Міжнародна молодіжна релігієзнавча школа з юдаїки проходила в м. Чернівці та була організована спільно з Філософсько-теологічним факультетом Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, Музеєм історії та культури євреїв Буковини, за підтримки Центру юдаїки при Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича, ІФОН НПУ ім. М.П. Драгоманова, Науково-дослідного центру орієнталістики імені Омеляна Пріцака НаУКМА. Матеріали школи готуються до друку.
  • 2012 – Міжнародна релігієзнавча школа «Географія релігії: релігійна карта світу і простір сакрального» проходила в м. Львів і була організована спільно з Українським католицьким університетом, ІФОН НПУ ім. М.П. Драгоманова, філософським факультетом Московського державного університету імені М.В. Ломоносова за підтримки журналу «Релігієзнавчі дослідження» і порталу «Religious-Life.Ru». Матеріали школи готуються до друку в журналі «Релігієзнавчі дослідження».

Автор матеріалу: Олег Кисельов
Переклад з російської: Ольга Гончар

Опубліковано в Діяльність

У 2007 році Міжнародна молодіжна релігієзнавча літня школа відкрила свої двері вшосте. Тема, яка об'єднала її учасників, була "Іудаїзм: сутність, історія, сучасні виміри".
У часники школи мали змогу прослухати лекції експертів, зустрітися з релігійними та громадськими діячами єврейської громади, відвідати культові споруди у місті Києві, обговорити актуальні проблеми під час засідань круглих столів.

Свою роботу школа розпочала з урочистого відкриття, яке відбулося у приміщені Інституту філософії ім. Г.С. Сковороди НАН України. На відкритті з вітальним словом до учасників школи звернулися: Марк Ільїч Тальянський – виконавчий директор Всеукраїнського єврейського конгресу; Аркадій Ільїч Монастирський – генеральний директор Єврейського фонду України; Фелікс Міндель – перший секретар Посольства Держави Ізраїль в Україні; Олександр Назарович Саган – радник Секретаріату Президента України, доктор філософських наук.

Кожен з виступаючих відзначив важливість такого заходу. Зокрема, М. Тальянський наголосив, що об'єктивне висвітлення єврейської традиції є корисним і навіть необхідним і це, на його думку, має призвести до зниження антисемітських настроїв. Крім цього, Марк Ільїч презентував учасникам школи сьомий том збірки "Тайны еврейских мудрецов".

Фелікс Міндель у вітальному слові вказав на те, що іудаїзм і на теперішньому етапі є важливим чинником у самоідентифікації євреїв. Ізраїль хоча є світською державою, але іудаїзм має вплив на його політику.
Аркадій Ільїч Монастирський зауважив, що подібні школи сприяють налагодженню міжрелігійного та міжконфесійного діалогу і тому є досить актуальними для українського суспільства.

У вітальній промові Олександр Назарович Саган коротко окреслив державну політику у сфері релігії та вказав на те, що існують певні проблеми у міжрелігійних та міжконфесійних відносинах. Олександр Назарович відмітив, що подібні заходи, які надають об'єктивну інформацію про одну з релігій, повинні сприяти покращенню ситуації. Слід додати, що пан Саган був директором першої літньої школи релігійної толерантності, яка проходила у смт. Буча під Києвом у 2001 році.

Після невеличкої перерви учасникам школи був представлений фотозвіт попередніх шкіл.

Учасники школи мали змогу прослухати лекції експертів з проблем іудаїки. Першою була прочитана лекція "Іудейська община України: сучасний стан та тенденції розвитку", Володимира Матвєєва – кандидата філологічних наук, доцента Інституту культурних зв'язків, кореспондента Єврейського телеграфного агентства. В. Матвєєв розповів, чим живе єврейська община сьогодні. Окремо було акцентовано увагу на тому, що іудейські громади не представлені одним центром – окрім трьох об'єднань ортодоксальних громад є також об'єднання громад так званого реформістського іудаїзму. Крім того, є різні об'єднання та організації, які не мають чітко вираженої релігійної забарвленості.

Лекцію "Релігійний сіонізм" учасникам школи прочитав Еліезер Шаргородський – викладач центру "Мідраша Ціоніт", Бар Іланського та Відкритого Університетів Ізраїлю. Головну ідею, яку він хотів донести до слухачів, – це те, що народ обраний, тобто євреї, мають зібратися на землі, яку для них призначив сам Бог. Релігійний сіонізм представлений потужним представництвом в парламенті Ізраїлю (Кнесет) і впливає на політику цієї держави.
Анатолій Подольський – директор Українського центру вивчення історії Голокосту, кандидат історичних наук, науковий співробітник Інституту політичних та етнонаціональних досліджень ім. І.Ф. Кураса, прочитав лекцію "Проблеми єврейської історії ХХ століття". Пан Подольский переконливо показав, що головною сторінкою історії єврейського народу ХХ століття є трагедія Голокосту. Крім того, він зауважив, що це трагедія не тільки єврейського народу, але й всього людства.

Лекція Ірини Клімової, співробітника Інституту іудаїки, співробітника релігійно-освітнього центру "Мідраша Ціоніт" була заявлена як "Єврейське образотворче мистецтво: що це таке?". Пані Клімова розпочала з того, що посилила проблему – "що вважати єврейським образотворчим мистецтвом?" і показала, що єврейське мистецтво тісно пов'язане з релігією євреїв – іудаїзмом. Ірина Клімова підтверджувала свою розповідь демонстрацією слайдів зі зразками єврейського образотворчого мистецтва.

Лекцію на тему "Дослідження іудейської історії та культури в Україні" учасникам школи прочитав Леонід Кушелевич Фінберг – директор Центру досліджень історії та культури східноєвропейського єврейства Національного університету "Києво-Могилянська академія". Він окреслив проблеми та перспективи іудаїки в сучасній Україні. Крім того, він розповів про роботу центру, який він очолює. На завершення лекції пан Фінберг презентував учасникам літературу, яку видав центр.

Наступна лекція "Іудаїзм в епоху Просвітництва", яку прочитала Анна Марія Басаурі Зюзіна – магістр релігієзнавства, співробітник Міжнародного Соломонового університету, стосувалася виявлення причин модернізації іудаїзму. Предтечею модернізації, на думку пані Басаурі Зюзіної, був Мойсей Мендельсон. Головним чином лекція була присвячена цій непересічній особистості єврейської та європейської культури.
Лекція "Теорія та методологія релігієзнавчого дослідження (на прикладі іудаїзму)", яку прочитав Віталій Хромець – віце-президент МГО "Молодіжна асоціація релігієзнавців", магістр релігієзнавства, стосувалася висвітлення теоретико-методологічних проблем сучасного релігієзнавства. Він намагався продемонструвати теоретичну схему, яка має допомогти релігієзнавцю досліджувати релігію, у тому числі й іудаїзм, з наукової точки зору. Пан Хромець підкреслив, що ці розробки є результатом його спільної роботи із Олександрою Дзюбою.

Окрім лекцій учасники школи брали участь в роботі круглого столу за темою "Релігійний екстремізм". Учасники мали змогу почути думку експертів: Валерія Чебатенко (ГО "Культи та суспільство"), Валентина Петрика (Київський національний лінгвістичний університет) та Володимира Хміля (ЛГО "Інститут дослідження тоталітарних релігій та релігієзнавства"). Крім того, присутнім було показано фільм, який демонстрував деструктивний характер деяких релігійних організацій. Після тривалої дискусії учасники школи дійшли одностайні у тому, що не можна розглядати факти, які начебто свідчать про деструктивність, якщо не будуть вироблені чіткі критерії, за допомогою яких ми можемо із певністю сказати, що в тій чи іншій релігії переважаючим є деструктивний елемент.

У програмі школи також відводився час для заслуховування конкурсних робіт учасників (для участі в школі необхідно було надіслати на e-mail оргкомітету конкурсну роботу). Після доповідей учасникам ставили запитання та давалися рекомендації щодо покращення формальної та змістовної сторони роботи.

Важливою складовою у програмі школи були екскурсії у синагоги Києва та зустрічі з релігійними діячами. Спочатку учасники відвідали синагогу на Подолі, були в синагозі Бродського та зустрічалися з помічником Головного рабина Києва Давидом Мільманом, також відвідали Галицьку синагогу та музей єврейства, який розміщений при ній. Учасники зустрілися із Головним рабином прогресивного іудаїзму Олександром Духовним.
Учасники також брали участь в брейн-рингах. Переважна більшість питань так чи інакше стосувалася релігії в цілому та іудаїзму зокрема. Важливою складовою програми школи було перегляд фільмів та мультиплікації єврейських режисерів.

Своєрідним підсумком діяльності школи стало написання резолюції.

Резолюція

Ми, учасники VI Міжнародної молодіжної релігієзнавчої літньої школи "Іудаїзм: сутність, історія та сучасні виміри", прослухавши лекції фахівців у сфері іудаїки, зустрівшись із громадськими та релігійними діячами єврейської спільноти України, провівши ряд круглих столів, заявляємо:

1. Іудаїзм – невід'ємна частина релігійної палітри України, тому його всестороннє вивчення є актуальною задачею для сучасного українського релігієзнавства.
2. Для поглибленого вивчення іудаїзму необхідним є ознайомлення із особливостями його суспільно-політичної ролі, віроповчальною та культовою сторонами (вивчення мов священних текстів іудаїзму, робота зі спеціалізованою літературою, спілкування із носіями релігійної традиції тощо).
3. Існує термінологічна невизначеність у ряді ключових понять іудаїки, у зв'язку із чим виникає необхідність їхнього уточнення та деталізації у релігієзнавчих дослідженнях.
4. Сучасний іудаїзм є неоднорідним релігійним феноменом, в якому одночасно сполучаються консервативні та реформістські тенденції, що необхідно враховувати у процесі його дослідження.
5. Пам'ятаючи про Голокост як трагічну сторінку світової історії, ми засуджуємо усі форми расової, національної та релігійної нетерпимості, зокрема – антисемітизм.
6. Іудаїзм не є екслюзивістською релігією, із повагою ставиться до цінностей інших релігійних традицій, що дозволяє зробити толерантність та взаємоповагу основою для покращення та розвитку міжрелігійних відносин в Україні.
7. Розповсюдження об'єктивної інформації про іудаїзм за допомогою проведення освітніх заходів серед молоді сприяє зменшенню рівня антисемітизму та релігійної нетерпимості.
8. Здобувши досвід участі у заходах подібного формату, ми підтримуємо проведення аналогічних проектів із залученням студентів, аспірантів і молодих вчених.

Завершальним акордом офіційної частини стала видача дипломів за активну участь у школі.
Незважаючи на досить насичений графік роботи школи, учасники мали змогу відпочити, адже місцем проведення школи був пансіонат "Дюбек", що знаходиться в мальовничому куточку на околицях Києва – у Пущі-Водиці. Навколо пансіонату розташовані хвойний ліс і озеро, тому учасники мали змогу купатися, загоряти та плавати на човні.

У роботі школи брали участь 18 студентів, аспірантів та молодих вчених з Києва, Чернівців, Одеси, Москви та Волгограду. Серед них були релігієзнавці, історики, філософи, богослови, політологи та культурологи. Школа була організована Молодіжною асоціацією релігієзнавців за підтримки Головного управління у справах сім'ї та молоді КМДА, Об'єднаної єврейської общини України, Міжнародного центру толерантності, Єврейського фонду України та за сприянням Релігійно-інформаційної служби України, Центру досліджень історії та культури східноєвропейського єврейства Національного університету "Києво-Могилянська академія" і Центру релігійної інформації та свободи Української асоціації релігієзнавців. Організатори школи планують видати збірник матеріалів школи.

На завершення слід сказати, що формат літньої школи дозволяє у неформальній обстановці зібрати молодь навколо однієї з проблем релігієзнавчого циклу та сумістити плідну роботу та відпочинок. Крім того, зав'язуються тісні контакти представників різних міст та країн, організацій, установ, вищих навчальних закладів. Це в черговий раз довела вже шоста релігієзнавча школа. Наступного року Молодіжна асоціація релігієзнавців планує провести літню школу з ісламу.

Підготував директор літньої школи Віталій Хромець, магістр релігієзнавства, Віце-Президент МГО "Молодіжна асоціація релігієзнавців".

Опубліковано в Діяльність

23-30 червня 2011 р.
Чернівці

Друга міжнародна релігієзнавча школа з іудаїки була логічним продовженням Міжнародної молодіжної релігієзнавчої школи з іудаїки, яка проходила у 2010 р. Члени «Молодіжної асоціації релігієзнавців» переконані, що для українських релігієзнавців є вкрай важливим приділяти більше уваги цій одній із найдавніших світових релігійних традицій. Метою школи було надати учасникам школи (студентам, аспірантам та молодим викладачам) академічні знання про єврейську історію, філософію, релігію тощо; надати учасникам можливість для проведення та обговорення власних досліджень у сфері іудаїки; а також перебороти забобонні та стереотипні уявлення про іудаїзм та євреїв, надаючи учасникам школи об'єктивні знання, які вони згодом передадуть своїм майбутнім студентам під час викладацької діяльності.
Результатами школи стали нові знання та навички, отримані учасниками школи в процесі проведення польового дослідження. Вони зустрічалися з представниками єврейських громад Буковини, брали в них інтерв'ю та вивчали усну історію єврейського народу цього регіону, особливо їх зацікавила зміна дотримання єврейських традицій після Другої Світової Війни та сучасний стан єврейських релігійних громад.
Друга міжнародна релігієзнавча школа з іудаїки зібрала біля 20 студентів та молодих дослідників, які поповнили свої знання з іудаїки. Це допоможе їм в їхній подальшій діяльності в якості викладачів, які будуть надавати об'єктивну інформацію про євреїв та іудаїзм українським, польським та російським студентам в різних університетах. Деякі з учасників школи відкрили для себе нові сфери наукових інтересів. Як мінімум 4 учасники продовжуватимуть писати наукові роботи з іудаїки. Один з координаторів Школи записалася на курси івриту до Центру іудаїки Чернівецького національного університету ім. Юрія Федьковича. Збірка матеріалів Школи буде опублікована у 2012 р. та розповсюджена в багатьох містах України та інших європейських державах.
Оскільки Школа була організована, перш за все, для студентів, аспірантів та молодих викладачів, нам важливо було дізнатися як вони оцінили діяльність Школи. З цією метою було розроблено анкети, які учасники заповнювали анонімно та ділилися своїми враженнями від Школи, включаючи якісне оцінювання лекцій, інтерактивних занять та інших видів діяльності Школи (з максимальних 10 балів лекції та інтерактивні заняття були оцінені учасниками на 9.1 та 9.3 відповідно).
«Молодіжна асоціація релігієзнавців» пишається тим, що організовує релігієзнавчі школи на високому професійному рівні, залучаючи висококваліфікованих спеціалістів для читання лекцій, роблячи доступним нові знання про релігії для багатьох студентів та аспірантів. Друга міжнародна релігієзнавча школа з іудаїки довела, що молоді релігієзнавці зацікавлені у вивченні іудаїзму, заповнюючи прогали української релігієзнавчої освіти.

Скачати для ознайомлення програму заходу

Опубліковано в Діяльність

6-18 липня 2010 р. в Києві та Умані пройшла Міжнародна молодіжна релігієзнавча школа з іудаїки, організована Молодіжною асоціацією релігіє знавців й Міждисциплінарною сертифікатною програмою з іудаїки Києво-Могилянської академії. В Школі взяли участь 30 студентів, аспірантів та молодих дослідників з України, Росії, Білорусі та Латвії, відібрані на конкурсній основі.

Школа пройшла за фінансової підтримки Євроазіатського єврейського конгресу та інших професійних і благодійних інституцій, переважно єврейських, зокрема Голландського єврейського гуманітарного фонду.

В рамках школи учасники мали змогу прослухати лекції відомих спеціалістів з іудаїки, взяти участь у творчих майстернях і бейт-мідраше, відвідати синагоги, фонд іудаїки Національної бібліотеки України, музей Шолом-Алейхема, зустрітися з духовними лідерами іудаїзму в Україні, і, звісно, прогулятися єврейським Подолом. Крім всього цього, кожний учасник школи мав змогу презентувати свою конкурсну роботу й поділтися з колегами результатами своїх досліджень.

Окремою родзинкою школи стало трьохденні відвідини Умані як відомого у всьому світі хасидського центру й місця паломництва брацлавських хасидів. В Умані на учасників чекали програма, не менш насичена, ніж у Києві: лекції, майстерня, екскурсії та вікторина.

В цілому, дана школа значно посприяла встановленню професійних зв'язків між тими, хто досліджує і викладає іудаїзм в країнах СНД, а також поклала початок проведенню подібних шкіл в Україні.

Віталій Черноіваненко,
керівник проекту

Більше про захід можна почитати тут:
В Украине прошла Школа по иудаике
Беспристрастность и объективность в школе для неравнодушных

Скачати програму заходу

Опубліковано в Діяльність

ВІТАЛІЙ ХРОМЕЦЬ

ArticleImages 47487 120327 17-12 березня на базі Українського католицького університету відбулася Міжнародна релігієзнавча школа «Географія релігії: релігійна карта світу і простір сакрального».
Організаторами Школи стали Інститут філософської освіти та науки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, філософський факультет Московського державного університету ім. М. В. Ломоносова, Молодіжна громадська організація «Молодіжна асоціація релігієзнавців» за підтримки журналу «Религиоведческие исследования» і порталу «Religious-Life.Ru».
Школа розпочала свою роботу з пленарного засідання на якому мали слово члени організаційного комітету та основні лектори.
У своєму привітальному слові проректор з наукової роботи Українського католицького університету Олег Турій, цитуючи слова Ісуса з Євангелії першої неділі Великого посту, закликав учасників «постаратися не тільки прийти і подивитись, а й прислухатися до лекторів, один до одного, незважаючи навіть на те, що ми говоритимемо різними мовами. А це можливо тільки тоді, коли кожен з нас залишатиметься самим собою без нав'язування своєї думки та пригнічення іншої».

Опубліковано в Діяльність
Сторінка 2 з 2